Garaže, kakve god bile, ekološki i ekonomski su najispravnije u pogledu stvaranja prostora u jednom mestu, zaključeno je na tribini o javnim parking garažana koju je organizovao Savet za saobraćaj Lige socijaldemokrata Vojvodine, u utorak, 19. aprila, u mesnoj zajednici „Narodni heroji“.
Prema rečima člana gradskog veća zaduženog za saobraćaj, Siniše Bubnjevića, divlja izgradnja izazvala je predimenzionisanje grada i učinila da javne parking garaže postanu neophodne. Spomenuo je da postoji plan izgradnje podzemne garaže na dva sprata sa 450 mesta na Trgu republike gde bi, do određenog dela dana radila pijaca, a ostatak dana bi se to mesto transformisalo u garažu dok bi tezge bile sklonjene.
Bubnjević je je napomenuo da je ovo već viđen koncept u svetu te da će ovo biti izneto na Skupštini grada koja će se održati sutra. Smatra da određeni placevi koji su predviđeni za izgradnju raznih objekata moraju da se izmene u garaže.
Ravnoteža broja stanova i broja parking mesta – narušena
– Novi Sad je pre dvadesetak godina uspevao da odoleva izazovima i smatran je najperspektivnijim gradom Evrope zbog postojanja zelenila, igrališta, parkova. To se sve izgubilo migracijama tokom devedesetih godina i kada je u gradu svako počeo da radi šta hoće i da od njega pravi nešto što bi udovoljilo samo njegovim bazičnim potrebama – rekao je Bubnjević osvrnuši se na činjenicu da su se nekad stanovi gradili u odnosu jedan prema jedan kada su u pitanju parking mesta, a da toga više nema.
Član pomenutog gradskog veća govorio je i o parking zonama za koje kaže da su opravdane jer „kultura“ parkiranja kod nas nije dovoljno razvijena, i ljudi bahato koriste svaki prostor gde se parking ne naplaćuje ostavljajući svoj auto tu satima. Na tribini je objašnjena potreba širenja zona i naplate parkiranja.
Iako su tokom 2010. godine otvoreni su novi parkinzi i rekonstruisani postojeći, Novom Sadu ipak nedostaju parkirališta. Na postojećih 7000 parking mesta naplata se radi prema zonama, prema poslovanju „Parking servisa“, što je preuzelo 14 gradova u Srbiji. U ovom preduzeću svojevremeno su rekli da su nosioci projekta otvaranja garaže na Trgu republike, čije bi projektovanje trebalo biti učinjeno tokom ove godine. Najavljene su i izgradnje parkinga za bicikliste, jer je očigledno da bi najbolje bilo tako uticati na svest građana kako bi centru prilazili biciklom s obzirom na prenaseljenost i manjak parkinga.
Garaže potrebne i van centra
Učesnik tribine bio je i predsednik Saveta za saobraćaj LSV Novi Sad Jovan Genevajn koji se složio sa tim da se saobraćajni uslovi moraju popraviti s obzirom na to da je povećan broj stanovnika i vozila u gradu. Spomenuo je i potrebu da se one grade u drugim delovima grada osim centra.
– Javne parking garaže su pristupačne svim građanima i obično se grade blizu pešačke zone odnosno centra, kako bi omogućile lakši pristup određenom mestu gde osoba želi da obavi šta već treba. Obično je to na 300 metara odnosno na pet minuta hoda do cilja. Međutim, istina je da ih je sada, zbog prenaseljenosti, neophodno graditi i u drugim mesnim zajednicama – kazao je Genevajn. Objasnio je da, ukoliko građani smatraju da je u njihovom kvartu neophodna garaža, moraju preko mesne zajednice da pokrenu inicijativu prema gradu kako bi odgovarajuće ekipe izašle na teren i procenile gde bi bila najidelanija lokacija.
Moderator tribine bio je predsednik MO „Narodni heroji“ Dušan Tomić, a ovaj događaj je organizovan u okviru javnih debata koje sprovode Saveti zaduženi za različita pitanja Gradskog odbora LSV Novi Sad.